lördag 20 juli 2013

Machima World, UWA Virlantis - Second Life

Precis som att läsa lokaltidningen på nätet är det rutin att läsa SL-nyheterna på Apmels blogg. Idag hittade jag något som verkligen fångade min uppmärksamhet. Jag satt ifrån mig kaffekoppen, tog på mig racerdräkt och hjälm och satte teleport på max för att förflytta mig till platsen Apmel tipsade om. Nu öppnar inte den här tillställningen förrän kl 21.00 den 20/7 svensk tid men jag gjorde ett oanmält besök där lite tidigare.


Det här är en otroligt välgjort region, en slags tavla som du kan vandra i. Precis som ljus kan förändra en tavla ska den här regionen ses med olika ljus och därför är rådet att jobba hårt med olika ljussättningar. Världen är detaljrik om än lite stel. Djur är vackra här men stela eller nästan stela. Nu tappar inte regionen särskilt mycket på det och det finns andra saker som gör den aktiv.Den är din avatar som ska vara den aktiva här och det går att prova på olika saker som t.ex. smed. I de här momenten finns bra animationer.

Det är stämningsfull musik i bakgrunden och när jag landade på regionen fick jag en lång förklaring om hur det hela fungerade. Det här är bra och det är viktigt att Second Life visar upp andra sidor, vad världen duger till mer än event i ekorrhjul.

Jag har en hel del bilder från regionen men först två lite udda jag hittade, Lite undangömd fanns tydligen Beatlesgrabbarnas Yellow Submarine och med den kunde man få sig en tur - inte i havsdjupet utan till en bergstopp. 


En annan lite malplacerad sak var en taxibubbla. Otroligt välgjord men också mycket svår att hitta.


Här nedan kommer nu ett helt gäng med bilder från regionen. Det finns mycket, mycket mer att upptäcka där och med olika ljussättningar ger alla platser extranummer. Klicka på bilderna för att förstora men det blir bara ca 1280*790 eftersom det äter för mycket lagringsutrymme annars. Bilder gör inte heller den här regionen någon rättvisa utan den ska upplevas på plats.

Läs mer på Apmels blogg:
http://apmel.blogspot.se/2013/07/tillbaka-till-medeltiden.html




















1 kommentar:

  1. Skönt att du var där och tog bilder ifall Apmel inte hinner dit ikväll :))

    SvaraRadera