torsdag 18 juli 2013

Idyll Grid

Efter en del konstigheter med Kokua på Inworldz startade jag upp min egen grid, Idyll Grid, och testade Kokua där. Det flöt på mycket bra och FPS låg på 60 eller mer i upplösning 1920 * 1080 med ultragrafik oavsett om jag körde lokalt eller via Internet. Problemet med en naken avatar som ibland dyker upp på Inworldz gick inte att få fram på min egen grid. Simcrossing märks inte heller på min egen grid men det kan förklaras med att det inte var särskilt många prim på de två regioner som låg bredvid varandra.

8 regioner med 15000 prim på vardera var igång om för det betalar jag ... ingenting. Jag blir alltså inte rik på mig själv. Den här uppsättningen jag testade den här gången bygger i grunden på en Sim-on-a-stick som uppgraderats med nya Open Sim versionen och en del andra ändringar. 

Jag ska nu testa lite saker på den här och se vad som fungerar och vad jag måste rätta till.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar