måndag 22 juli 2013

Funktionen jag saknat i Second Life

Av en ren slump upptäckte jag den, funktionen jag drömt om men som jag inte trodde fanns. Nu har jag hittat den och den följer med tillägget Starlight för Linden Labs viewer. Vad är det då jag hittat?

Det finns en funktion som slår av alla ljus som en avatar sänder ut, t.ex. facelight men även glödande ögon och brinnande intresse. Funktionen finns visserligen även i debugmenyn men här blir den verkligen lätt att komma åt.

Nedan ser ni två bilder, det övre där facelight är tillåten ( påslaget ) och det undre som då filtrerar alla "påhängda" ljus. 



Jag ska fortsätta leta i Starlight för jag saknar en annan funktion, den som gör osynlighetsprimar till osynligt lager istället. enligt rykten hade Linden Lab planer på att lägga till en sådan då avatar bakingen flyttades över till servrarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar