söndag 21 juli 2013

Second Life är vackert

Vaknade tidigt den här söndagen. Ute var solen på bra humör och jag kände för en kopp kaffe på altanen. När det är så här på morgonen smakar kaffet extra mycket, stämningen blir en del av smaken. Datornörd som jag är hade jag plattan med mig för att kunna läsa tidningen på den. Att läsa morgonnyheter är lika viktigt som kaffe, speciellt en söndagsmorgon då solen är lagom och träden vajar sakta. Det är helt enkelt komplett.

Turen runt olika nyheter innehåller som jag nämnt tidigare också en titt på Apmels blogg. Där hittade jag en länk till Ziki´s blog. På den fanns några  mysiga bilder och på något sätt fanns i bilderna samma känsla som den jag hade ute på altanen. Det jag funderade på var om bilderna var direkt eller om det hade förbättrats något i ett bildprogram. Jag var helt enkelt tvungen att gå in och testa på någon av datorerna, ta några egna snapshot med Lindens egen viewer och se hur de blev. När jag besökte platsen visste jag redan då att det behövdes inget bildmanipulerande för att få den här platsen att se bra ut.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar