fredag 12 juli 2013

Inworldz överraskar

Jag har sett siffrorna för Inworldz och vet därför att världen växer vilket inte är så vanligt längre för den här typen av världar. Avination och Osgrid har tappat användare, precis som Second Life och både i Avination och Second Life krymper landytan. Jag hade egentligen inte planerat att titta in i Inworldz men det blev nu så när jag hamnade i ett spår. Det hela började med att jag läste om Karl Stiefvater och hans mesh deformer, en lösning för att enklare kunna anpassa mesh-kläder på avatarer. Ursprungligen var det för Second Life som Karl tog fram den men nu har Inworldz köpt lösningen och lagt ut den så att viewermakare ska kunna använda den. Kokua kom idag ut med en ny version och de hade nu deformerkoden med. Jag laddade ned nya Kokua och testade på Second Life men där märkte jag ingen skillnad och beslöt mig därför att testa Inworldz.

Nu kom jag inte till någon test av mesh deformern för jag blev häpen hur bra flyt det var i Inworldz med Kokua. Allt sådant som jäklats tidigare i världen flöt nu bra och med en mycket bra FPS. Jag vandrade omkring i Inworldz och det kändes ganska okej. Världen är lite enklare och kanske lite kantigare än Second Life och även om antalet inloggade ökar så är det mycket långt kvar till Second Lifes siffror men ändå, det kändes ok och när det gäller prisnivå på mark är det här ett mycket billigare alternativ än Second Life.

Nu blir ändå inte Inworldz någon värld jag flyttar till för gott men jag kommer nog att hälsa på här ibland bara för att kolla läget.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar